سختی گیر رزینی فلزی

مخزن سازه تولیدکننده انواع محصولات تصفیه آب

سختی گیر رزینی فلزی

۵ بازديد

سختی گیر رزینی (به ترنسلیت انگلیسی water softener  ) دستگاهی است که با تماس بین آب و نوعی رزین سبب کاهش سختی آن شده که به آن "سختی گیر آب" نیز می‌گویند. دستگاه سختی گیر رزینی آب را توسط نازل بر روی رزین های تبادل یونی پاشش کرده و این آب در ارتباط با رزین با کاهش چشمگیر سختی مواجه می شود.

 سختی گیر رزینی فلزی

انواع سختی گیر رزینی ازلحاظ جنس بدنه


 
فایبرگلاسFRP:

این مدل سختی گیر قالباً دارای مخازن از پیش تهیه شده از متریال فایبرگلاس می‌باشد. به دلیل عدم رسوب، خوردگی و پوسیدگی کاربرد بیشتری نسبت به مخازن فلزی در انواع سختی گیرهای رزینی دارد. امروزه این مدل مخازن توسط شرکت های معتبر اروپایی و چینی به صورت وارداتی وارد کشور می‌شوند.

 

فلزی:

سختی گیر فلزی پر کاربرد ترین نوع سختی گیر رزینی می باشد که در اغلب پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که از نام آن پیداست جنس بدنه این سختی گیر از فلز می باشد.

 

سختی گیر رزینی فلزی


سختی گیر فلزی دستگاهی می باشد که برای حذف سختی آب مورد استفاده قرار می گیرد. در سختی گیر های فلزی، با جایگزینی یون های سخت منفی در آب سخت با اتم سدیم مثبت که در رزین موجود در سختی گیر موجود است، تعریف می شود. این رزین باید به طور متناوب احیاء شود تا از رسوب مواد معدنی سخت در آن جلوگیری گردد. این فرایند با خارج شدن سختی گیر از سیکل و عبور نمک محلول در آب صورت می گیرد و در طول فرآیند احیا آب سختی گیر به همراه نمک محلول عبوری از رزین از سیستم تخلیه می گردد و در این بازه زمانی که عموما در طول شب صورت می پذیرد، آب موجود در سیکل بدون سختی گیری وارد سیستم می شود تا روند شست و شو پایان یابد. یکی از روش های جلوگیری از خروج سختی گیر از سیستم استفاده از دو مخزن سختی گیر تحت عنوان سختی گیر دوبلکس می باشد. سختی گیر رزینی فلزی STA مدل STA 360.000 Gr معمولا برای مصارف صنعتی، شهری و تجاری استفاده می شود.

 

انواع سختی گیر رزینی فلزی کدام است ؟

 

  • سختی گیر فلزی با بدنه فولادی و رنگ آمیزی اپوکسی

این نوع سختی گیر از ورق فولادی نرمه ی ST-37  تولید می شود. پس از ساخت و اتمام جوشکاری عدسی ها و ورودی و خروجی مخزن به کارگاه سند پلاست ارسال می گردد. پس از رسیدن به سطح مورد نظر در سندپلاست، داخل مخزن ۳ لایه رنگ اپوکسی با ضخامت مورد درخواست کارفرما طراح یا خریدار رنگ آمیزی می گردد. سطح خارجی مخزن نیز با یک لایه رنگ روغنی آنتی یو وی پوشانده می شود.

 

  • سختی گیر فلزی با بدنه گالوانیزه

سختی گیر های فلزی ساخته شده از ورق فولادی با روکش گالوانیزه گرم نیز به تازگی مورد توجه طراحان و خریداران قرار گرفته که دیگر نیازی به انجام رنگ آمیزی اپوکسی ندارد. در کارگاه پس از اتمام مراحل جوشکاری ، کلیه خطوط جوش جهت دوام بیشتر و جلوگیری از پوسیدگی حفره ای اپوکسی می گردد.

در سختی گیر های فلزی هر دو نوع شیر اتوماتیک و نیمه اتوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد. شیر های نیمه اتوماتیک در  سختی گیر فلزی با عنوان شیر سلوولو نامیده می شود. ضمنا در هر دو حالت شیر چند راهه برروی سایدکانکتور نصب خواهد شد.

در سختی گیر های فلزی وجود دو عدد دریچه بازدید الزامی است. در ظرفیت های بزرگ سختی گیر دریچه بالا بهتر است بصورت نفر رو با حداقل قطر ۴۰ سانتی متر در نظر گرفته شود.

گروه مخزن سازه در کارگاه خود آمادگی تولید سختی گیر های فلزی طبق درخواست خریدار با بهترین کیفیت و ساخت طبق استاندارد های لازم را دارا می باشد.

 

ویژگی دستگاه سختی گیر فلزی

ویژگی سختی گیر رزینی فلزی

از شاخص ترین ویژگی های مهم دستگاه های سختی گیر رزینی از نوع فلزی می توان دوام این دستگاه ها در برابر سرما و گرما همچنین تابش نور خورشید و استفاده در صنایع غذایی به دلیل بهداشتی بودن این دستگاه نام برد که سختی گیر های FRP دارای ویژگی های کمتری می باشند.

از این رو بهتر است قبل از خرید و نصب این نوع دستگاه ها با کارشناسان متخصص در این حوزه مشورت و پس از گرفتن مشاوره کارشناسی و اطمینان حاصل نمودن جهت اینکه چه نوع و چه ابعادی ، از این سختی گیر های رزینی استفاده شود.

که با توجه به اینکه مصارف سختی گیر رزینی در حوزه عدیده ای می باشد لازم است قبل از خرید از انتخاب درست دستگاه سختی گیر رزینی اطمینان حاصل نماییم.

 

سختی گیر فلزی طرحFRP


سختی گیر های طرح frp از نوع فلزی و از جنس آهن سفید و یا فولاد مبارکه می باشند اما طراحی آن ها به نحوی است که مشابه سختی گیر های frp مونتاژ می شوند و قابلیت نصب شیر سختی گیر Frp که در نوع شیر سختی گیر اتوماتیک و شیر سختی گیر نیمه اتوماتیک را دارند.

این سختی گیر ها دارای ضمانت و خدمات پس از فروش می باشند و دارای مُحَسِن بیشتری نسبت به frp می باشند از جمله این مزایا تحمل فشار بیشتر به دلیل استفاده از ورق ضخیم و مقاوم در برابر نور خورشید و قیمت مناسب نسبت به سختی گیر رزینی frp در ابعاد بزرگ دارد ، در ابعاد کوچک این نوع سختی گیر رزینی اختلاف قیمت زیادی دیده نمی‌شود و در صورت لزوم و استفاده از سختی گیرهای رزینی در مصارف بهداشتی و صنایع غذایی از رنگ های خوراکی و رزین های فود گرید استفاده می شود که برای سلامتی انسان مناسب است.

 

طرزکاردستگاه سختی گیر فلزی


در مورد دستگاه سختی گیر های رزینی فلزی، نحوه عملکردشان اینگونه می باشد که با جایگزین کردن یون های سخت منفی در آب سخت با اتم سدیم مثبت که در رزین موجود در سختی گیرآب می باشد، می توان تعریف نمود.

نکته مهم اینکه باید به طور متناوب رزین احیا شود تا از رسوب مواد معدنی سخت در آن جلوگیری به عمل آورد.

با خارج شدن سختی گیر از سیکل و عبور نمک محلول در آب این فرایند صورت می گیرد و در این بازه زمانی که عموما در طول شب صورت می پذیرد، آب موجود در سیکل بدون سختی گیری وارد سیستم می شود تا به روند شست و شو خاتمه داده شود.

استفاده از دو مخزن سختی گیر تحت عنوان سختی گیر دوبلکس روش جلوگیری از خروج سختی گیر از سیستم می شود.

 

جنس ورق سختی گیر های فلزی


جنس ورق دستگاه های سختی گیر رزینی فلزی عمدتا از آهن فولاد مبارکه از نوع st37 می باشد البته سختی گیر رزینی فلزی از نوع آهن سفید یا همان گالوانیزه می باشد در صورت استفاده جهت مصارف خوراکی و صنایع غذایی سختی گیر فلزی از نوع استنلس استیل ss304 نیز موجود می باشد،

استیل به دلیل بهداشتی بودن در مصارف بهداشتی چون تولید غذا و دارو و همچنین آزمایشگاه استفاده می شود البته به دلیل گران تمام شدن قیمت این نوع سختی گیر در محیط های بسته از سختی گیر رزینی فایبرگلاس Frpنیز می توان استفاده کرد.

 جنس سختی گیر رزینی فلزی

قیمت سختی گیر فلزی


قیمت سختی گیر فلزی همچون سایر سختی گیر ها مثل سختی گیر فایبرگلاس، بر اساس ظرفیت و نوع متریال استفاده شده در ساخت سختی گیر تعیین می شود.

از عوامل مهم در تعیین قیمت سختی گیر میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ظرفیت سختی گیر
  • ابعاد مخزن اصلی سختیگیر
  • ابعاد و ظرفیت مخزن نمک
  • جنس بدنه سختی گیر
  • نوع ورق مصرفی
  • ضخامت ورق مصرفی در بدنه
  • نوع عدسی ها
  • نوع شیر کنترلی سختی گیر
  • مقدار رزین مصرفی
  • برند تولید کننده رزین در سختی گیر

 

برای کسب اطلاعات بیشتر سایر محصولات به سایت رسمی مخزن سازه مراجعه و یا با کارشناسان ما در بخش بازرگانی تماس حاصل فرمایید .

شماره تماس شرکت : 02165570363

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.