شیرسختی گیر رزینی اتوماتیک

مخزن سازه تولیدکننده انواع محصولات تصفیه آب

شیرسختی گیر رزینی اتوماتیک

۵ بازديد

شیرسختی گیر رزینی اتوماتیک

این شیر ها دارای 5 وضعیت : سرویس، بکواش ، احیاء ، پر شدن منبع نمک و شست و شوی سریع می‌باشند که این مدل از شیر ها پس از نصب بر روی مخازن Frp نیاز به اپراتوری ندارد و با توجه به زمان یا دبی آب عبوری تمام مراحل را به صورت تمام اتوماتیک انجام می دهد.

شیرسختی گیر اتوماتیک

شیر تمام اتوماتیک سختی گیر یا از بالای مخزن نصب می گردد یا به صورت از کنار نصب می شود. شیر اتوماتیک دارای صفحه کنترل پنلی است که قابلیت تنظیم دارد و هر یک از مراحل سختی گیر همانند بک واش یا سرویس در آن به راحتی قابل تنظیم است. کارکرد صحیح سختی گیر رزینی نیازمند به تنظیم صحیح شیر اتوماتیک این دستگاه دارد.

 

دسته بندی شیراتومات سختی گیربراساس دبی عبوری وزمانی

1-شیر اتوماتیک زمانی:

در شیرهای کنترلی زمانی تعیین می گردد سختی گیر در چند روز و دقیقاً در چه ساعتی وارد مرحله بعدی سیکل کاری خود شود. این مدل بر اساس اعمال زمان های مشخص برای 5 سیکل عملکردی دستگاه قابل تنظیم است. رایج ترین نوع شیر اتوماتیک زمانی f117Q1 و f69Q1 و f71Q1 برند رانکسین در سایزهای 3/4 اینچ تا 2 اینچ قابل عرضه است.

2-شیر اتوماتیک جریانی:

در این تیپ تغییر هر سیکل به فاز بعدی از طریق تعریف میزان مشخصی از گذر آب انجام می پذیرد. شیرهای برنامه ریزی کنترل جریانی بر اساس حجم آب گذر شده از بستر رزین ها و میزان فلو جریان آب در گردش سختی گیر قابل تنظیم می‌باشد. رایج ترین نوع شیر اتوماتیک جریانی در سختی گیر  f116Q3 برند رانکسین است که در سایزهای 3/4 اینچ، 1 و 2 اینچ قابل دسترس است.

 

عملکردشیراتوماتیک در فیلترشنی به چه صورتی است؟

این شیر در یک دستگاه فیلتر شنی استفاده می شود، چرا که در زمان مشخص شده، دیگر نیاز به باز و بسته کرده شیر و یا انتخاب حالت بکواش نیست. شیرهای کنترلی اتوماتیک با قابلیت برنامه ریزی زمانی یا جریانی در فیلترهای شنی موجب تنظیم فازهای مختلف عملکردی می‌گردند. به عبارتی دیگر در یک فیلتر شنی سیلیس بجای رزین باید دائماً شستشو شده تا آن کارایی مورد نیاز را همواره دارا باشد. 

 

مشخصات فنی شیراتوماتیک سختی گیر

  • شیرهای FRP رانکسین در سختی گیر و انواع فیلترها کارایی دارند.
  • این شیرها به دو صورت دستی و اتوماتیک تولید می شوند.
  • جنس بدنه شیر های FRP رانکسین Runxin از ABS می باشد.
  • فشار مناسب در شیرهای FRP رانکسین ۱ تا ۲ بار می باشد.
  • در شیرهای FRP رانکسین Runxin دمای مناسب ۵ تا ۴۵ درجه سانتیگراد است.
  • نوع کنترل و جهت جریان در این شیرها Down Flow و Down Flow-Time می باشد.
  • میزان آب عبوری از شیرهای FRP رانکسین در سختی گیر ها ۲ تا ۱۰ مترمکعب در ساعت است.
  • شیر مخازن FRP رانکسین در سختی گیرها ساخت کشور چین می باشد.

 مشخصات فنی شیراتوماتیک

مزیت های شیرسختی گیر اتوماتیک

ولو های برنامه ریزی برند رانکسین با کیفیت ترین شیرهای سختی گیر رزینی موجود در بازار بوده که دارای محاسنی می باشد در ذیل به آن اشاره  می‌کنیم:

  • دارای بدنه ای از جنس پلاستیک ABS
  • صفحه نمایش مصور
  • فشار کارکرد 6 بار
  • امکان برنامه ریزی براساس زمان یا جریان آب
  • قفل صفحه کلید
  • قابل استفاده در دمای کاری مناسب 5 تا 50 درجه سانتی گراد
  • ساختار متمرکز و نحوه نصب آسان
  • تطابق و حفظ پارامترها در هنگام قطع برق
  • دارای پتنت ها و استاندارد های مشهور بین المللی از قبیل NSF  و CE
  • دارای میکرو پرو سنسور قابل برنامه ریزی
  • حجم آب قابل عبور بالا تا 10 متر مکعب در ساعت (در اندازه 63 میلی متر)
  • محصول با کیفیت ساخت کشور چین و فرانسه
  • 10 سال خدمات پس از فروش


استفاده از تکنولوژی ساخت قطعات سرامیکی با مقاومت سایشی بسیار بالا در قطعات متحرک شیر با کیفیت مقاومت بالا ، عدم نیاز به واشر لاستیکی برای آب بندی قطعات متحرک داخلی با بکارگیری قطعات سرامیکی به عنوان صفحات مدور متحرک ، این قطعه در سختی گیر رزینی یکی از مهمترین بخش های یک دستگاه تبادل یونی است که وظیفه انجام عملیات احیا و شستشوی دستگاه را به عهده دارد. شیرهای رسوب گیر اتومات دارای 5 موقعیت هستند: سرویس، بکواش، احیا، مکش آب از منبع نمک و شستشو سریع .

 

نکات نصب شیرهای اتوماتیک سختی گیر رانکسین

نصب شیرهای اتوماتیک رانکسین باید با توجه به دستور العمل شرکت سازنده و توسط افراد کارشناس در این زمینه انجام شود. نکات زیر برای نصب این شیرها می تواند به شما کمک کند:

  1. فیلتر سختی گیر باید در نزدیکی فاضلاب قرار گیرد.
  2. مطمئن شوید واحد سختی گیر در جایی نصب شده باشد، که در صورت نیاز به تعمیرات و نگهداری فضای کافی در اطراف آن باشد.
  3. تانک نمک باید در نزدیکی سختی گیر باشد.
  4. واحد سختی گیر باید دور از گرم کننده باشد و در محیط خارج نباید قرار گیرد. نور خورشید یا باران می تواند باعث آسیب زدن به سیستم شود.
  5. از نصب سیستم در شرایط محیطی با اسیدها یا بازهای قوی، یا ویبره قوی و مغناطیسی جلوگیری کنید، زیرا این موارد عملکرد سیستم را دچار مشکل می کند.
  6. شیر و لوله های تخلیه را در شرایطی با دمای زیر 5 و بالای 50 درجه نصب نکنید.
  7. مکان نصب سختی گیر باید به گونه ای باشد، که در صورت نشتی حداقل هدر رفت را داشته باشید.

 نصب شیر سختی گیر اتوماتیک

تفاوت شیر نیمه اتوماتیک با اتومات در سختی گیر رزینی 

شیر نیمه اتوماتیک مانند شیرسختی گیراتوماتیک دارای 3 یا 5 وضعیت جهت کنترل زمان و دبی آب عبوری به درون سختی گیر رزینی می باشند. با این تفاوت که انجام تغییر وضعیت شیر حتماً می‌بایست توسط اپراتور انجام شود. در واقع تغییر فاز کاری سختی گیر رزینی با شیرهای نیمه اتومات باید قطعاً توسط یک نیروی تاسیساتی صورت پذیرد. نحوه کار شیر نیمه اتوماتیک سختی گیررزینی به این صورت است که با قرار دادن اهرم شیر بر روی دسه حالت سرویس، بکواش و تزریق آب نمک، امکان احیای رزین های سختی گیر را به وجود می‌آورد.

شیر های دستی همچنین سبب هدایت آب سختی گیر شده به سیستم تصفیه آب را فراهم می‌کند. شیر های سلوولو مقاوم بوده و طول عمر بالایی دارد ولی نگهداری اصولی از این دستگاه ضروری است، یکی از کارهای که در خصوص نگهداری شیرهای سلوولو باید انجام داد این است که آن را به صورت هرچند وقت یک بار بک واش یا شستشو معکوس انجام داد.

 

قیمت شیرسختی گیر اتوماتیک

قیمت شیر سختی گیر اتومات یا اتوماتیک وابسته به سایز شیر، برند شیر و نوع کارایی آن متفاوت است. امروزه یک شیر کنترلی وابسته جریانی بودن یا زمانی بودن آن و حتی وابسته به سایز آن می تواند دارای قیمت های مختلفی باشد. به عنوان مثال قیمت یک شیر کنترلی سایز 3/4 اینچ زمانی برند رانکسین امروزه وابسته به مدل آن حدود 32.000.000 ریال قیمت گذاری می‌گردد.

 

جهت اطلاع بیشتر از قیمت شیرهای اتومات سختی گیرهای رزینی به سایت مخزن سازه مراجعه و یا با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. 

شماره تماس شرکت : 02165570363    _    02122307981

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.