سختی گیر پکیج

مخزن سازه تولیدکننده انواع محصولات تصفیه آب

سختی گیر پکیج

۵ بازديد

سختی گیرپکیج

سختی گیر پکیج یا به اصطلاح بهتر، سختی گیر آب پکیج، همانطور که از اسمش کاملا مشخص است، وظیفه جلوگیری از تشکیل رسوبات و سختی آب درون لوله‌های پکیج را دارد. سختی گیر پکیج، با توجه به کاربردی که دارد؛ مورد توجه مصرف کنندگان پکیج قرار گرفته است.

 سختی گیر پکیج

سختی گیر پکیج بخش مهمی در تاسیسات گرمایشی سیستمهای پکیج و یا آبگرمکن دیواری بشمار می‌رود که وظیفه سختی گیری و جلوگیری از تشکیل رسوب را برعهده دارد. سختی گیر پکیج عمدتاً دارای یک سیستم فیلتراسیون میکرونی بوده و املاح معلق و رسوبات سنگین آب را جذب می نماید. این تجهیز عموماً استوانه ایست که یک المان فیلتری درون آن قرار دارد. سختی گیر پکیج طی دوره های سالانه باید مورد شستشو و سرویس قرار گیرد. عمر مفید این تجهیز 2 الی 5 سال می باشد. در صورتی که سختی گیر پکیج  در دوره مشخص تعویض یا سرویس نشود سبب فشار به پمپ پکیج و ایجاد مشکلات خواهد شد.

 

حال در ادامه می‌خواهیم به طور جزئی‌تر به سراغ سختی گیر پکیج برویم و برای خرید سختی گیر آب پکیج ، نصب سختی گیر پکیج و اطلاع از قیمت سختی گیر پکیج و ... راهنمای خوبی باشیم :

 

سختی گیرپکیج چه وظیفه ای دارد؟

رسوب گیر پکیج که در اصلاح رایج به سختی گیر آب پکیج معروف هستند؛ به دستگاه‌هایی گفته می‌شوند؛ که معمولاً روی لوله آب سرد ورودی سیستم پکیج نصب می‌شوند؛ و وظیفه آنها جلوگیری از تشکیل و یا حتی از بین بردن رسوبات در تجهیزات و لوله‌های حاوی آب گرم در سیستم تأسیسات منزل هستند.این تجهیزات کاری مشابه رسوب زدایی آبگرمکن دیواری را با تجهیزات مختلف مثل نصب فیلتر رسوب گیر آبگرمکن دیواری انجام می‌دهند. 

در واقع با توجه به سختی بالای آب مخصوصا در جنوب کشور ما و تشکیل رسوب در تجهیزات گرمایشی از جمله مبدل حرارتی، آبگرمکن و ... و دیگر مشکلات استفاده از یک سختی گیر پکیج ضروری شده است. در صورت مشاهده علائم رسوب گیری پکیج با در نظر داشتن عوامل بوجود آورنده‌ی تفاوت پکیج و آبگرمکن و همین طور فاکتورهای اصلی تعمیر پکیج بوتان و دیگر برندها بصورت تخصصی در صدد رفع آن برآیید.

 

انواع سختی گیرپکیج

سختی‌گیر های آب پکیج از نوع مغناطیسی هستند. این سختی‌گیرها در اشکال مختلفی تولید می‌شوند و به طور کلی فعالیت سختی گیر پکیج به این شکل است که با ایجاد میدان مغناطیسی در مسیر آب از ایجاد رسوب در مسیر جلوگیری می‌کنند تا رسوبات در بدنه اتصالات خشک نشوند. اما برخی از سختی‌گیرهای پیشرفته‌ تر هم در بازار هستند؛ که از نوع رزینی و یا فیلتری هستند که عملیات رسوب گیری پکیج با نوع مغناطیسی تفاوت زیادی دارد.

یکی از خدماتی که در هنگام سرویس پکیج بوتان و مدل‌های دیگر پکیج باید به آن توجه ویژه داشت، بررسی وضعیت رسوب گیری لوله‌های منتهی به پکیج است. دلایل و علائمی مشابه علت کم شدن فشار آب گرم در آبگرمکن دیواری را بررسی و نسبت به رفع این مشکلات در مسیر ورودی و خروجی آبگرمکن دیواری و پکیج اقدامات لازم را انجام دهید.

انواع سختی گیر پکیج

در بازار انواع مختلفی از سختی گیر وجود داره که شامل موارد زیر

  1. سختی گیر مغناطیسی
  2. سختی گیر الکترونیکی
  3. سختی گیر شیمیایی

 

مزایای سختی گیرپکیج

  • کاهش هزینه مصرف انرژی با استفاده از دستگاه رسوب گیر یا همان سختی گیر آب پکیج
  • افزایش طول عمر شیرآلات، سیستم لوله کشی و تأسیسات ساختمان های اداری ، مسکونی ، تجاری و ...
  • جلوگیری از تشکیل سفیدک و لکه‌های سفید رنگ آهکی روی سطوح ، شیرآلات ، سینک‌ها و ... با نصب فیلتر سختی گیر پکیج
  • کاهش مصرف مواد شوینده ، چرا که به راحتی مواد شوینده با آب نرم کف می‌کند و خاصیت شویندگی بسیار بالاتری دارد
  • جلوگیری از کاهش فشار آب درون لوله کشی و بالا بردن عمر مفید موتور پکیج با نصب سختی گیر پکیج

 

ضرورت استفاده از سختی گیرپکیج

در واقع به دلیل اینکه پکیج‌های دیواری حجم قابل توجهی از آب را برای چرخش درون رادیاتورها و لوله‌های آب گرم و حمام به چرخش در می‌آورند؛ عدم استفاده از سختی گیر آب  در پکیج سر راه ورودی به این سیستم گرمایشی باعث ایجاد مشکلات فراوانی از جمله گرفتگی و انسداد می‌شود. که این انسداد نیز باعث می‌شود پکیج برای به چرخش درآوردن آب انرژی بیشتری از موتور بگیرد که در نهایت منجر به خراب شدن موتور پکیج، افزایش مصرف گاز پکیج و پرداخت هزینه‌های هنگفت برای خرید آن می‌شود.

علت روشن نشدن پکیج بوتان در برخی مواقع با موارد بیان شده در خصوص گرفتگی لوله‌های ورودی و خروجی آب گرم به این دستگاه ارتباط دارد. بنابراین اگر به دنبال رفع معایب پکیج و بهره مندی از مزایای کاربردی آن هستید باید به اندازه استفاده از آن با سرویس دوره‌ای از بروز اختلال در برد پکیج بوتان و دیگر برندها و فرسودگی قطعات اصلی جلوگیری کنید. 

 

نحوه نصب سختی گیرپکیج

  1. برای شروع نصب سختی گیر آب پکیج به ۴ عدد شلنگ مخصوص نیاز دارید.
  2. ابتدا باید در مسیر ورود و خروج آب در هر شلنگ یک شیر سختی گیردستی سلوولو نصب کنید.
  3. سختی‌گیر پکیج باید دقیقا قبل از اتصال شلنگ به ولو و در مسیر آب سرد نصب شود.
  4. قسمت خروجی سختی‌گیر پکیج باید در سمت پکیج قرار بگیرد و شلنگ مخصوص نیز روی همین قسمت نصب گردد.
  5. اگر شلنگ کوتاه باشد و نتوانید سختی گیر پکیج را روی ولو نصب کنید، می‌توانید آن را قبل از شلنگ ورودی مربوط به آب سرد وصل کنید.
  6. توجه داشته باشید که نحوه نصب سختی گیر پکیج از جنس رزینی کمی مشکل‌تر از سختی گیر مغناطیسی است و درست طبق روالی که برای نحوه نصب فیلتر پکیج بیان شد با نصب شیر کنترل فشار روی لوله و ایجاد مسیر بای پس برای هدایت آب انجام می‌شود. بهتر است این نوع از انواع سختی‌ گیر را برای محکم شدن به دیوار نصب نمایید تا عملکرد بهتری داشته باشد.
نصب سختی گیر پکیج

همانند تعویض دیگر قطعات پکیج مثل تعویض سوپاپ بای پس پکیج ایران رادیاتور، تعمیر قطعات اصلی پکیج و همین طور سرویس کامل انواع برندهای مورد استفاده از این دستگاه نصب سختی گیر نیز در برخی مدل‌ها باید به دست افراد متخصص صورت گیرد. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از آسیب به ساختار اصلی این دستگاه با افراد کاربلد در این زمینه در ارتباط باشید.

 

قیمت سختی گیرپکیج

قیمت سختی گیر پکیج با هم متفاوت است . مثلا قیمت سختی گیر پکیج مغناطیسی از قیمت سختی گیر شیمیایی بیشتر است و یا در مثال دیگر، سختی گیر پکیج بوتان با قیمت رسوب گیر پکیج ایران رادیاتور فرق دارد. قیمت سختی گیر اتوماتیک از قیمت نیمه اتوماتیک یا سولوولو با همان مشخصات فنی بالاتر است. حال به طور کلی قیمت سختی گیر پکیج بسته به جنس بدنه اعم از  FRPیا گالوانیزه، فشار کاری، ضخامت بدنه و جنس رزین سختی گیر شیمیایی در قیمت سختی گیر تاثیر بسزایی دارند   .

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش انواع سختی گیررزینی و فیلترشنی تصفیه آب به سایت مخزن سازه مراجعه و یا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید .

شماره تماس شرکت : 02165570363   _   02122307981

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.