سختی گیر رزینی فایبرگلاس

مخزن سازه تولیدکننده انواع محصولات تصفیه آب

سختی گیر رزینی فایبرگلاس

۶ بازديد
سختی گیر رزینی با بدنه فایبرگلاس که به آن اصطلاحاً سختی گیر فایبرگلس نیز می گویند وظیفه حذف یونهای سخت آب را بر عهده دارد. فایبرگلاس امروزه به عنوان بدنه سختی گیرهای رزینی کاربرد فروانی پیدا نموده است. دلیل اصلی کاربرد وسیع فایبرگلاس در صنعت تصفیه آب مزایای بی شمار این تجهیز نسبت به انواع فلز است. سختی گیر فایبرگلاس رسوب کمتری می‌گیرد و به هیچ وجه دچار زنگ زدگی نمی‌شود. در بسیاری از موارد بعد از مدت مشخص سختی گیرهای رزینی فلزی قالباً دچار خوردگی و زنگ زدگی می‌شوند. 

سختی گیر رزینی فایبرگلاس
 
سختی گیر رزینی فایبرگلاس
 
جهت حذف یون های آنیون و کلسیم موجود درون آب به دستگاه سختی گیر رزینی می باشد. وجود این یون ها به همراه کلسیم و منیزیم باعث تشکیل رسوب درون سیستم های سرمایشی و گرمایشی شده و از آنجایی تشکیل این رسوبات باعث پایین آمدن راندمان مطلوب تجهیزات می شود. همیشه دستگاه سختی گیر از سوی سازنده های این نوع سیستم ها جهت عمر بالاتر تر و کارکرد مطلوب تر پیشنهاد می شود.
 
با توجه به مشکلات عدیده ای که خود سختی گیر رزینی دارند استفاده از نوع سختی گیر FRP یکی از پر فروش ترین نوع آنها می باشند. عمده ترین مزایای سختی گیرFRP ضد زنگ بودن آن به علت دارا بودن پوشش داخلی آن از یک لایه پلی اتیلن می باشد. به صورتی که مواد فایبرگلاس بر روی یک مخزن پلی اتیلن پیچیده می شود. مواد فایبرگلاس پیچیده شده بر روی این مخازن از الیاف شیشه به صورت الیاف رشته ای می باشد. که با مواد رزین پلی استر تابیده می شود. به صورتی که آب فقط با لایه داخلی سختی گیر رزینی فایبرگلاس در تماس می باشد.
 
ویژگی مخزن سختی گیر فایبرگلاس

ساخت کامپوزیت سبک وزن است اما قوی تر از فولاد می باشد
الکتریکی غیر رسانا
مقاوم در برابر خوردگی، اکسیداسیون و پیری
عملکرد بالای فشار آب بندی
چند منظوره برای مصارف نیمه صنعتی (تجاری) و صنعتی
موجود در رنگ ها و اندازه های مختلف
 
مزیت های استفاده از سختی گیر رزینیFRP
  • هزینه تهیه کمتر نسبت به سایر روش ها و عدم نیاز به تجهیزات و تاسیسات جانبی (هزینه کلی بسیار کم و نصب آسان)
  • نحوه عملکرد دستی و اتوماتیک
  • ابعاد متفاوت بر اساس حجم و مقدار آب
  • از بین بردن کامل هر گونه یون و مواد معدنی موجود در آب (یون زدایی آب)
  • باعث پاک کردن آب از هرگونه آلودگی و آلاینده و مانع از ورود آلودگی به درون لوله ها می شود و آب را ضدعفونی می کند. همین امر باعث ایجاد کف بیشتر در شوینده ها اعم از شامپو، صابون و غیره می شود. همچنین عمر لوله کشی محل مورد نظر افزایش می یابد.
 
تحمل فشار در سختی گیر رزینیFRPچقدراست؟

در مقایسه با نوع فلزی آن ها کمتر می باشد. عدم وجود فلنچ مجزا جهت شارژ و تخلیه رزین در این نوع فیلترها یکی از اساسی ترین معایب این نوع از سختی گیر در مقایسه با مشابه فلزی آن می باشد. عمده ترین مزایای که باعث انتخاب و استفاده دستگاه سختی گیر FRP در مقایسه با نوع فلزی می باشد ضد زنگ بودن آن می باشد. به علت استفاده نمک هنگام احیای رزین کاتیونی و یا استفاده مواد شیمیایی در نوع رزین آنیونی یکی از مشکلات سختی گیر رزینی فلزی زنگ زدن آنها و خورندگی فلز می باشد که هنگام ساخت دستگاه سختی گیر رزینی باید قبل از رنگ آمیزی اقدام به سند بلاست کامل مخزن نمود تا ایجاد این نوع مشکلات کاملا" جلوگیری شود لازم به ذکر است که وجود زنگ آب به خودی خود باعث بالا رفت سختی آب می شود.
 
اجزای اصلی سختی گیرهای رزینی فایبرگلاس
  • مخزن اصلی از متریال فایبرگلاس
  • مخزن نمک از جنس پلی‌اتیلن
  • رزین تبادل یونی که اصلی‌ترین جزء این سیستم می باشد عمل جداسازی یون ها از آب توسط رزین صورت می گیرد رزین ها در انواع مختلف کاتیونی (پرولایت، هیدرولایت)، آنیونیA400 و میکس بد موجود می باشد
  • نازل های پخش کننده و جمع کننده آب
 اجزای سختی گیر رزینی فایبرگلاس

ساخت سختی گیر های رزینی
FRP

در ساخت و تولید دستگاه های سختی گیر رزینی متریال به کار رفته بسیار مهم است نوع متریال به کار رفته ارتباط خیلی مستقیم با طول عمر و ماندگاری دستگاه خواهد داشت. سختی گیر فایبرگلاس تولید شده از ورق های فایبر گلاس ترکیبی از الیاف شیشه اپوکسی و ونیل استر هستند. این ورق ها بر روی لایه ای مقاوم از مواد پلی اتیلن قرار می گیرند که این کار باعث می شود بدنه مقاوم در برابر ضربه خوردگی ایجاد کند. روش تولید بدنه فایبر در سختی گیر آب دوار چرخشی با الیاف های سوزنی نواری است. اینگونه مخازن امروزه به صورت وارداتی به کشور ایران ارائه می گردد. 
 
نکات مهم هنگام استفاده ازسختی گیر رزینی فایبرگلاس
  • سعی کنید شیر چند راهی را هر چند وقت یک بار روغن کاری کنید.
  • سختی آب را مرتب چک کنید تا از کارکرد درست سختی گیر مطمئن شوید. در صورتی که سختی آب از حد نرمال بیشتر شد رزین را مجدد احیا کنید.
  • از سنگ نمک با درصد خلوص بالا استفاده نمایید، زیرا ناخالصی های موجود باعث کاهش راندمان سختی گیر رزینی FRP و ظرفیت تبادل یونی می شوند.
  • پس از نصب سختی گیر حتما نحوه عملکرد شیر چند راهی را بررسی نمایید زیرا ممکن است به درستی نصب نشده باشد.
  • سعی کنید کیسه های زرین را در مجاورت آب قرار دهید تا از رطوبت کافی برخوردار شوند.
  • در صورتی که فشار سختی گیر از 4.5 بار بیشتر بود، حتما از فشار شکن قبل از شیر چند راهی استفاده نمایید.
  • توجه داشته باشد که باقی ماندن آب در سختی گیر باعث کاهش عمر رزین می شود، لذا باید از باقی ماندن آب در سختی گیر جلوگیری کرد.
  • جهت شستشوی سختی گیر و خارج کردن یون ها و املاح باقی مانده در آن از محلول آب و نمک استفاده کنید.
 
مشاوره و فروش سختی گیر رزینی فایبرگلاس

تعیین قیمت سختی گیر رزینی فایبرگلاس نیاز به در نظر گرفتن آیتم های مختلفی دارد که باید آنها را در زمان خرید، در نظر بگیرید اولین فاکتور حجم مورد نیاز است ؛ همچنین تعداد دفعاتی که در روز سیستم بکواش می گردد ، جنس بدنه نوع شیر استفاده شده اتوماتیک یا غیر اتوماتیک بودن ، نوع رزین مورد استفاده در درون سیستم تصفیه آب و ... این موارد تمامی در قیمت نهایی تاثیر خواهد داشت.
 فروش سختی گیر رزینی فایبرگلاس

شرکت مخزن سازه عرضه کننده ی انواع سختی گیر رزینی فایبرگلاس در کیفیت مناسب و ظرفیت های مختلف می باشد . فروشگاه اینترنتی مخزن سازه تمامی اطلاعات فنی و تصاویر دستگاه های سختی گیر رزینی فایبرگلاس را با نازل ترین قیمت ها جهت مقایسه دستگاه ها و خرید آسان ، خارج از محدوده زمانی و مکانی و به آسان ترین روش ممکن در اختیار مشتریان محترم قرار داده است .
شماره تماس شرکت : 02165570363
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.